What i write is a part of me, mylife and my thoughts. It may be different from what u thought I am. But this is me and oh, THANKS for dropping by ;))
RSS

March 23, 2010

roses.


perasan tak, kte selalu complain mcm mcm setiap hari. or it just me who used to do that ? huhuu.. i do realise something lately, kenape orang suke sangat mengeluh benda benda kecik that happen towards them ?

lif lambat nak marah. bas tade nak marah. makcik kedai tade duet kecik nak bagi baki pun marah. air tawar nak marah. air manis sangat pun nak marah. macam mane tue ? perasan tak, bila kite mengeluh, macam lebih kurang sama dengan tak bersyukur. Allah tak suke orang yang tak reti bersyukur.

and did u notice that, if we keep on complaining on every single thing that happen, we wont be happy with anything. sedihnye hidup kalau tak boleh gembira. nak ke jadi macam tue? oh i hope im not in that category anymore. mengaku la jugak suke betul x puas hati dulu. hehee =p

i read an article yesterday and it contains the quote above. die ade tulis lebih kurang macam. kalau rase rase nk marah, x puas hati, nak complain, baik diam je. kalau ade orang sekeliling yang complain2, kita jangan tambah, kita diam je, senyum je. hohoo. boleh ke nak jadi baik macam tue ? well, insyaAllah boleh, kalau kita usaha kan ? Allah mesti tolong kita kalau nak buat benda baik =)

9 comments:

Asmayanti said...

ika~ baru je nak buat entry pasal complaint ni jugak.
:D

haikadove said...

hahaa.. kte buat dulu~ =p

Lady Shukriyah said...

btul. hp ppl in dis world r nt bcuz dey hav wut dey want, it's mor like dey're gr8ful 4 wut dey hav. ;)

haikadove said...

yeap yeap. setujuu~!

lily said...

haha.cam terasa pulak di sini :P

fArhAnA said...

dlm idup ni mmg org xpnh puas ati. bkn je xpuas ati dengan diri sndiri, tapi xpuas hati gak ngan org laen.. confius gak ni..huhu

haikadove said...

ily ; hahaa.. its general oke =p
nana ; haa. kan ? tak paham jgak kenape. huhuu

Fathini said...

insaf2..saye akan cube memperbaiki diri..=))
thanx ika..buat saye sedar..hehe

haikadove said...

huhuu. alhamdulillah if u felt dat way.
dat article buat kte sedar jgak. ;p
tp bila try cari blk. tak igt da web ape kte bace haritue. adoiii ;(