What i write is a part of me, mylife and my thoughts. It may be different from what u thought I am. But this is me and oh, THANKS for dropping by ;))
RSS

May 21, 2012

tulisan hati #9

" i love the environment here. thought of moving here later. maybe after im done with study or after passed some stages of life. hahaa " - a friend of mine said this yesterday.

dan tiba-tiba rasa nak menulis. lepaskan rindu pada bumi tarbiyah itu :)
masa dekat sana sibuk sangat nak balik. bila dah balik,terindu-rindu suasana kat sana.
dulu sebelum balik ramai akhawat cakap "awak betul nak balik for good ni ika ? kat sana lg banyak cabaran tau."  and i just smiled "hehee akak ni. sy seriousla nak balik"
and yes, once im back, terasa semua yang dikatakan tu benar. banyak cabaran tu. cabaran yang cukup berbeza dari kehidupan kat sana. cabaran yang lebih memerlukan kekuatan dalam diri. memerlukan kekuatan dari-Nya. 

tipulah kalau kata tak rindu pada tempat tempat cantik di sana. tak rindu pada kemudahan2, tak rindu pada biah yang membina. tak rindu pada RI-RI yang sgt welcoming dan heartwarming. sampai adakala terfikir, i would love to be back there again. nak lari balik sana balik, menguatkan diri di tempat orang. tapi tersedar, ini medan sebenar. takkan nak berhenti berjuang sebelum capai kemenangan kan ? takkan cuma sebab susah menginfluence org terdekat, terus mahu berputus asa kan ? T_T

yes, niat nak pergi ke sana lagi masih belum hilang, masih belum dipadamkan. tapi sementara berada di sini, di medan sebenar, tempat berjuang sebenar, insyaAllah tak mahu disia-siakan lagi. 

"Berangkatlah kamu baik dengan rasa ringan mahupun dengan rasa berat, dan berjihadlah dengan harta dan jiwamu di jalan Allah. Yang demikian itu adalah lebih baik bagimu jika kamu mengetahui" 
[At-Taubah, 9:41]


*jgn lupa, jihad bukan sekadar mengangkat senjata di medan perang. melawan hawa nafsu juga adalah jihad, belajar kerana Allah itu jugak jihad :)

0 comments: