What i write is a part of me, mylife and my thoughts. It may be different from what u thought I am. But this is me and oh, THANKS for dropping by ;))
RSS

July 23, 2012

lets take the first step shall we ? :)

Salam semua.

Alhamdulillah, dah masuk 3 Ramadhan 1433H dah harini kan ? hows ur days so far ? berjaya kekalkan/tambah mutabaah amal tak ? jangan berkurang pulak eh. hehee :)

Pagi tadi, untuk mengelakkan tidur lepas subuh, maka menggagahkan diri untuk online. agak lama juga tak scrolldown timeline FB tue. Alhamdulillah, ada something Allah nak tunjuk. ternampak ada seorang akhwat post status ni :

Daripada Hazrat 'Ubadah Bin Somit R.A sesungguhnya Rasulullah SAW telah bersabda pada suatu hari ketika bulan Ramadhan telah datang kepada kami, " Telah datang kepada kamu Ramadhan, bulan yang diberkati. Allah SWT akan MENUMPUKAN perhatianNya kepadamu dalam bulan Ramadhan, lalu dia akan menurunkan rahmat dan akan menggugurkan dosa-dosa dan menerima doa. Dia akan memerhatikan PERLUMBAAN kamu dalam Ramadhan dan Dia akan membangga-banggakan kamu kepada malaikatNya. Maka perlihatkanlah kepada Allah daripada kamu akan kebaikan. Sesungguhnya orang yang celaka ialah orang yang telah dijauhkan daripada rahmat Allah pada bulan ini.


jujur, part kita paling suka is "Dia akan memerhatikan perlumbaan kamu dalam Ramadhan dan Dia akan membangga-banggakan kamu kepada malaikatNya." awhh. sweet kan Allah ? dan teringat a conversation with some old friends dulu. where a proud boyfriend told us he's proud and happy that his girl would do this and that, leave this and that just for him. just to make him happy. and yeah, he brag about it to us. and his girl tersenyum lebar gembira dgr bf dia bercerita pasal dia. 

and now terfikir, kalau orang bercerita ttg kita pun kita dah happy macam tue. tgh bayangkan, what if i did all that just for Him, just to make Him happy. and Allah bercerita ttg kita pada malaikatNya. Allahu, tak boleh nak gambarkan mcm mana gembira perasaan tue ! ni bukan setakat mak, ayah, abg, kakak, adik, suami, isteri yang berbangga dengan kita ni, tapi Allah tauu ! dalam berbillion2 umat, makhluknya kat dunia ni, Allah bercerita ttg amal kita pd malaikatNya, takkan tak rasa apa-apa kot ? *mood excited*

and yes, untuk jadi seseorang seperti itu bukan mudah. tetapi, ia juga bukan mustahil. insyaAllah jika kita ikhlas ingin lakukannya, Allah pasti bantu kita. ingat ayat 69, surah Al-Ankabut ? dont care about making others proud with us, what we should care about is making Allah proud with us. its never too late to start. lets take the first step, shall we ? :)

0 comments: